{ "culture": "fi-FI", "name": "", "guid": "", "catalogPath": "", "snippet": "Aineisto luotu Näkymiä maakunnan maisemahistoriaan \u2013 Uudenmaan paikkatietoaineistot -selvityksen yhteydessä. (Näkymiä maakunnan maisemahistoriaan -selvityksessä on tuotettu paikkatietoja Uudenmaan asutus- ja\nmaisemarakenteesta noin 1560- ja 1780-lukujen poikkileikkausajankohdilta. Julkaisu esittelee näiden aineistojen\nominaisuuksia ja käyttömahdollisuuksia. Julkaisussa on myös avattu viime vuosisatojen asutusrakenteen kehityksen\nsyy- ja seuraussuhteita sekä maiseman muutokseen ja säilyneisyyteen liittyviä tekijöitä. Selvitys on osa laajempaa\nyhdistyneen Uudenmaan liiton alueen kattavaa kulttuuriympäristöselvitystä.)", "description": "

Uudeltamaalta tuotettu 1560-<\/SPAN><\/SPAN><\/P>

luvun aineisto sisältää tietoa ajankohdan kylätonteista. Tunnistetut<\/SPAN><\/SPAN><\/P>

kohteet on esitetty aineistossa pistemäisinä yksittäispaikannuksina.<\/SPAN>Tarkempi kuvaus aineistosta: Q:\\paikkatietoaineistot\\UML\\Näkymiä maakunnan maisemahistoriaan 2011\\521_Nakymia_maakunnan_maisemahistoriaan_E_113_2011.pdf<\/SPAN><\/P><\/DIV><\/DIV><\/DIV>", "summary": "Aineisto luotu Näkymiä maakunnan maisemahistoriaan \u2013 Uudenmaan paikkatietoaineistot -selvityksen yhteydessä. (Näkymiä maakunnan maisemahistoriaan -selvityksessä on tuotettu paikkatietoja Uudenmaan asutus- ja\nmaisemarakenteesta noin 1560- ja 1780-lukujen poikkileikkausajankohdilta. Julkaisu esittelee näiden aineistojen\nominaisuuksia ja käyttömahdollisuuksia. Julkaisussa on myös avattu viime vuosisatojen asutusrakenteen kehityksen\nsyy- ja seuraussuhteita sekä maiseman muutokseen ja säilyneisyyteen liittyviä tekijöitä. Selvitys on osa laajempaa\nyhdistyneen Uudenmaan liiton alueen kattavaa kulttuuriympäristöselvitystä.)", "title": "Näkymiä maakunnan maisemahistoriaan: 1560-luvun kylät", "tags": [ "1560", "asuminen", "kylä", "asutushistoria", "historiallinen paikkatieto" ], "type": "", "typeKeywords": [], "thumbnail": "", "url": "", "minScale": 150000000, "maxScale": 5000, "spatialReference": "", "accessInformation": "Uudenmaan liitto", "licenseInfo": "

(C) Uudenmaan liitto. Jos aineistoa luovuttaa Uudenmaan liiton ulkopuolelle on siitä tehtävä kirjallinen sopimus jossa käyttöoikeusehdot määritellään.<\/SPAN><\/P><\/DIV><\/DIV><\/DIV>", "portalUrl": "" }